Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Ερημωθηκαν και Κατακτηθηκαν απο το Ισραηλ το 1948 Εις Μνημην των 418 Παλαιστινιακων Χωριων τα οποια Καταστραφηκαν

Εμιλι Ζασιρ (Emily Jacir)

Εις Μνήμην των 418 Παλαιστινιακών Χωριών τα οποία Καταστράφηκαν, Ερημώθηκαν και Κατακτήθηκαν από το Ισραήλ το 1948

2001

Το έργο εκτίθεται στη μόνιμη έκθεση

Γλυπτική / Τρισδιάστατο αντικείμενο

Έργο σε εξέλιξη, αποτελούμενο από: προσφυγική σκηνή και κλωστή κεντήματος, μεικτά μέσα και βιβλίο αρχείου
Μεταβλητές διαστάσεις
Αγορά 2004
Αρ. Εισ. 514/04


Καλλιτέχνιδα και ακτιβίστρια, η Έμιλι Ζασίρ ερευνά άγνωστες ιστορικές αφηγήσεις και την επιρροή που ασκεί η πληροφορία στη διαμόρφωση της συλλογικής μνήμης. Τα έργα της (φωτογραφίες, βίντεο, εγκαταστάσεις και δράσεις), ακολουθώντας μια εννοιολογική προσέγγιση, βασίζονται συχνά σε πολύχρονη διεπιστημονική έρευνα και θέτουν κοινω- νικοπολιτικά ζητήματα μετακίνησης και μετατόπισης πληθυσμών, συνόρων και ορίων, απώλειας και αντίστασης, με αναφορές κυρίως στο Παλαιστινιακό Ζήτημα. Το Εις μνήμην των 418 παλαιστινιακών χωριών τα οποία καταστράφηκαν, ερημώθηκαν και κατακτήθηκαν από το Ισραήλ το 1948 (2001), που έγινε στο πλαίσιο προγράμματος φιλοξενίας καλλιτεχνών στη Νέα Υόρκη, είναι μια προσφυγική σκηνή πάνω στην οποία είναι κεντημένα τα ονόματα των 418 χωριών, όπως αυτά αναφέρονται στο βιβλίο του Walid Khalidi All That Remains: The Palestinian Villages Occupied and Depopulated by Israel in 1948, τα οποία αφανίστηκαν ολοσχερώς το 1948, όταν, με σκοπό την ίδρυση του Κράτους του Ισραήλ, ξεκίνησε η καταστροφή παλαιστινιακών εδαφών και ο υποχρεωτικός εκτοπισμός πληθυσμών, η λεγόμενη Νάκμπα. Η καλλιτέχνιδα τύπωσε με στένσιλ πάνω στο ύφασμα τα τοπωνύμια στα αγγλικά και μετά κάλεσε κόσμο να τα κεντήσει με κλωστή. Πάνω από 140 εθελοντές από διάφορες χώρες, μεταξύ των οποίων Παλαιστίνιοι και Ισραηλινοί, πέρασαν σε διάστημα περίπου τριών μηνών από το εργαστήριο της Ζασίρ για να κεντήσουν, να συζητήσουν, να τραγουδήσουν, να θυμηθούν, να μάθουν. Το πολιτικό μήνυμα, εύγλωττο και σαφές. Ακόμα και ο τίτλος του έργου είναι προσεκτικά επιλεγμένος για να δώσει έμφαση, να μην επιτρέψει κανενός είδους παρερμηνεία, κανενός είδους ωραιοποίηση ή εξωτισμό.
Άννα Μυκονιάτη, κείμενο από τον κατάλογο της μόνιμης έκθεσης ENTER ΕΜΣΤ: Συλλογή & Ιστορία, Ένας σύντομος οδηγός, 2020

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην Σελίδα Όροι χρήσης- Πολιτική ΑπορρήτουΑποδοχή