Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
(Το Cut του σκηνοθετη)] Αkropolis Redux (The Director’s Cut) [Η επιστροφη της Ακροπολης

Κεντελ Γκιρς (Kendell Geers)

Αkropolis Redux (The Director’s Cut) [Η επιστροφή της Ακρόπολης, (Το Cut του σκηνοθέτη)]

2004

Εγκατάσταση

Κατάσταση

Περίφραξη ασφαλείας, μεταλλικά ράφια
Μεταβλητές διαστάσεις
Δανεισμός από τον Ο.Π.Ε.Π. στο ΕΜΣΤ στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας
Αρ. Εισ. 532/04

Ο Κέντελ Γκιρς καταπιάνεται στο έργο του με τη σύγχρονη ιστορία και τα συστήματα εξουσίας. Η καλλιτεχνική του έρευνα βασίζεται στην πολιτική ιστορία της Νότιας Αφρικής, όπου γεννήθηκε και έζησε σε οικογένεια λευκών υπό καθεστώς απαρτχάιντ, ενώ από τα 15 του χρόνια συμμετείχε ενεργά στο κίνημα κατά αυτής της πολιτικής. Ο φυλετικός διαχωρισμός, η καταπίεση, η εκμετάλλευση, ο ρατσισμός και η βία είναι θέματα που τον απασχολούν στη δουλειά του. Ο Γκιρς χρησιμοποιεί συχνά υλικά όπως σειρήνες, σπασμένα γυαλιά, καρφιά και συρματοπλέγματα, που σηματοδοτούν τον κίνδυνο, και δημιουργεί εγκαταστάσεις, γλυπτά, έργα με νέον, βίντεο και περφόρμανς. Το έργο Αkropolis Redux (The Director’s Cut), που ο καλλιτέχνης πραγματοποίησε για το ΕΜΣΤ, είναι ένα μνημείο-σύμβολο ενός κόσμου όπου κυριαρχούν ο κίνδυνος και η βία. Στο μεγάλης κλίμακας έργο, που —όπως δηλώνει κι ο τίτλος— παραπέμπει στον Παρθενώνα, ο καλλιτέχνης αντικαθιστά τους μαρμάρινους κίονες του ναού με τυλιγμένα συρματοπλέγματα, στοιβαγμένα πάνω σε ατσάλινα ράφια. H εγκατάσταση σχηματίζει ένα κλειστό χώρο που παραπέμπει σε αποθήκες στρατιωτικών υλικών. Ο εμφανής κίνδυνος που ενυπάρχει, σχετίζεται με την προσπάθεια του καλλιτέχνη να συμπεριλάβει στο δημιούργημά του τον πραγματικό κίνδυνο, καθιστώντας τη θέαση του έργου ενεργή και συνειδητή.
Δάφνη Βιτάλη, κείμενο από τον οδηγό της μόνιμης έκθεσης ENTER EMΣΤ : Συλλογή & Ιστορία, Ένας σύντομος οδηγός, 2020

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην Σελίδα Όροι χρήσης- Πολιτική ΑπορρήτουΑποδοχή