Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Χωρις τιτλο

Εμιλι Ζασιρ (Emily Jacir)

Χωρίς τίτλο

2002

Το έργο εκτίθεται στη μόνιμη έκθεση

Φωτογραφία

Aπό τη σειρά Βηθλεέμ και Ραμάλλα, Απρίλιος 2002
Έγχρωμο c-print
40,6 x 50,8 εκ.
Έκδοση 1/7
Αγορά, 2004
Αρ. Εισ. 526/04

Καλλιτέχνιδα και ακτιβίστρια, η Έμιλι Ζασίρ ερευνά άγνωστες ιστορικές αφηγήσεις και την επιρροή που ασκεί η πληροφορία στη διαμόρφωση της συλλογικής μνήμης. Τα έργα της (φωτογραφίες, βίντεο, εγκαταστάσεις και δράσεις), ακολουθώντας μια εννοιολογική προσέγγιση, βασίζονται συχνά σε πολύχρονη διεπιστημονική έρευνα και θέτουν κοινω- νικοπολιτικά ζητήματα μετακίνησης και μετατόπισης πληθυσμών, συνόρων και ορίων, απώλειας και αντίστασης, με αναφορές κυρίως στο Παλαιστινιακό Ζήτημα. Στη σειρά φωτογραφιών Βηθλεέμ και Ραμάλα (Απρίλιος 2002), η Ζασίρ παρουσιάζει φωτογραφίες που αποτυπώνουν το μέγεθος της καταστροφής στη Δυτική Όχθη από την «Επιχείρηση Αμυντική Ασπίδα», τη μεγαλύτερη στρατιωτική επιχείρηση στην περιοχή μετά τον Πόλεμο των Έξι Ημερών το 1967, με τα ισραηλινά στρατεύματα να πολιορκούν το γενικό επιτελείο του Αραφάτ στη Ραμάλα καθώς και την Βασιλική της Γεννήσεως στην Βηθλεέμ, όπου εκατοντάδες παλαιστίνιοι είχαν ζητήσει καταφύγιο.
Άννα Μυκονιάτη, κείμενο από τον κατάλογο της μόνιμης έκθεσης ENTER ΕΜΣΤ: Συλλογή & Ιστορία, Ένας σύντομος οδηγός, 2020

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην Σελίδα Όροι χρήσης- Πολιτική ΑπορρήτουΑποδοχή