Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Aaaa Hit Wall

Ταλα Μαντανι (Tala Madani)

Aaaa Hit Wall

2011

Το έργο εκτίθεται στη μόνιμη έκθεση

Ζωγραφική

Λάδι σε λινό
33 × 45,5 × 1,5 εκ.
Μέρος της Δωρεάς της Συλλογής Δ.Δασκαλόπουλου

Η Tala Madani (1981, Τεχεράνη, Ιράν), κινούμενη σταθερά μεταξύ του άμεσου και του διφορούμενου, συγκεντρώνει στο έργο της μια ευρεία γκάμα εικαστικού λεξιλογίου, με το οποίο αποσκοπεί στην άσκηση κριτικής πάνω στα στερεότυπα για το κοινωνικό φύλο και τη σεξουαλικότητα. Στοχεύει, επίσης, στην αμφισβήτηση μιας σειράς δυτικών ιδεολογικών αντιλήψεων σε σχέση με την οικογένεια, την παιδική ηλικία, ακόμη και τις νόρμες και τους κανόνες της Ιστορίας της Τέχνης. Δεν προτείνει, ωστόσο, ηθικοπλαστικά συμπεράσματα ούτε δείχνει να γνωρίζει την απάντηση στα ερωτήματα που η ίδια θέτει στους θεατές της –αντιθέτως, μοιάζει να μοιράζεται μαζί τους την ίδια αμηχανία. Με χιούμορ και ενσυναίσθηση, φέρνει στο προσκήνιο τη δύναμη της συγκίνησης και διερευνά τις κοινωνικές αναφορές βασικών ανθρώπινων συναισθημάτων, όπως είναι το άγχος, ο θυμός, ο φόβος, η μοναξιά, η εγκατάλειψη, η εξάρτηση, η παράνοια, ο φθόνος, η λαγνεία.

Στο Aaaa Hit Wall (2011), η Tala Madani, με γρήγορες, ρευστές πινελιές και τη συνθετική αντίληψη των κινουμένων σχεδίων, αποδομεί μια εν κινήσει ανδρική μορφή. Ο άνδρας, αδέξιος και παραπαίοντας, μοιάζει να αποσυντίθεται σε απροσδιόριστες οργανικές φόρμες καθώς πέφτει πάνω σε έναν τοίχο. Μέσα σε ένα αμιγώς ζωγραφικό περιβάλλον, σκοτεινό και δομημένο αυστηρά με τη χρήση καννάβου και διαγράμματος, η ζωγράφος, συνδυάζοντας το χιούμορ με τη βία, ασχολείται με ένα από τα αγαπημένα της θέματα: την απεικόνιση των ανδρών σε όλη τους την ευαλωτότητα και την απόγνωση. Όμηρος της Madani, εγκλωβισμένος στη ζωγραφική της σύνθεση, καταδικασμένος να ερμηνεύσει το ακατανόητο ονειρικό της σενάριο, ο πρωταγωνιστής της –πιθανώς ένα κυρίαρχο αρσενικό (Alpha Μale);– διαμελίζεται και εξαϋλώνεται ως ηχώ της ίδιας του της κραυγής. Το Aaaa Hit Wall δεν συνιστά, πάντως, κάποιου είδους φεμινιστικό μανιφέστο. Η εικονιζόμενη σύγκρουση αφορά τις συμβάσεις και τις ματαιώσεις του κοινωνικοποιημένου εαυτού.

Η Tala Madani γεννήθηκε στην Τεχεράνη, ενώ ζει και εργάζεται στο Λος Άντζελες. Μετακόμισε στο Όρεγκον των ΗΠΑ σε ηλικία δεκατριών ετών. Το 2004 αποφοίτησε από το Oregon State University με πτυχίο στις πολιτικές επιστήμες και τις εικαστικές τέχνες και δύο χρόνια αργότερα ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές (MFA) στο Πανεπιστήμιο Yale, με ειδίκευση στη ζωγραφική. Πρόσφατες ατομικές εκθέσεις της περιλαμβάνουν: Biscuits, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Λος Άντζελες (2022), Death Fan, Kunstmuseum Den Haag (KM21), Χάγη (2022), Chit Chat, Start Museum, Σαγκάη (2020), MAM Project 027, Mori Art Museum, Τόκιο (2019/2020), Shit Moms, Vienna Secession, Βιέννη (2019/2020), Oven Light, Portikus, Φρανκφούρτη (2019), First Light, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Saint Louis, Mιζούρι και το MIT Visual Arts Center, Κέιμπριτζ, Μασσαχουσέτη (2016), Rip Image, Moderna Museet Malmö & Στοκχόλμη (2013). Ομαδικές εκθέσεις (επιλογή): La Morsure des Termites, Palais de Tokyo, Παρίσι (2023), Ιn First Person Plural, Μουσείο MACRO, Ρώμη (2023), In the Heart of Another Country: The Diasporic Imagination in the Sharjah Art Foundation Collection, Deichtorhallen Αμβούργο (2022/2023), In a Dream You Saw a Way to Survive and You Were Full of Joy, The Contemporary Austin, Τέξας (2022), Anticorps, Palais de Tokyo, Παρίσι (2020), Radical Figures: painting in the New Millennium, Whitechapel Gallery, Λονδίνο (2020), Whitney Biennial, Whitney Museum of American Art, Νέα Υόρκη (2017), The Great Acceleration: Art in the Anthropocene, Μπιενάλε της Ταϊπέι (2014).

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην Σελίδα Όροι χρήσης- Πολιτική ΑπορρήτουΑποδοχή