Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
[Κομματια γκραφιτι: Σε ποιον ανηκει ο δρομος]

Καρλος Μοτα (Carlos Motta)

[Κομμάτια γκράφιτι: Σε ποιον ανήκει ο δρόμος]

2007 - 2009

Το έργο εκτίθεται στη μόνιμη έκθεση

Εγκατάσταση

Εγκατάσταση
Ξύλινη κατασκευή, μαύρο χαρτί, λάμπες φθορισμού
310 x 742 x 104 εκ.
Έκδοση από 3 και 1 δοκίμιο του καλλιτέχνη
Aρ. Εισ. 667/10

Ο Κάρλος Μότα, γεννημένος στην Κολομβία σε μια περίοδο διάχυτης βίας, συντηρητισμού, κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων, θέτει από νωρίς στο επίκεντρο της δουλειάς του ζητήματα που συνδέονται με την πολιτική, την ιστορία, τη θρησκεία, τη διαφορετικότητα, την ταυτότητα και το φύλο. Μέσω μιας ερευνητικής διεπιστημονικής διαδικασίας που συχνά οδηγεί στη συγκρότηση αρχείων, ο καλλιτέχνης επιχειρεί με ποικίλα καλλιτεχνικά μέσα να αναδείξει εναλλακτικές αφηγήσεις από την οπτική των περιθωριοποιημένων ομάδων και των μειονοτήτων. Η εγκατάσταση της έκθεσης αποτελείται από συνθήματα κοινωνικοπολιτικού περιεχομένου, τα οποία ο καλλιτέχνης φωτογράφισε στους δρόμους 12 πόλεων του κόσμου. Στη συνέχεια, αφού τα χάραξε πάνω σε μαύρο χαρτί, τα ανέδειξε φωτίζοντάς τα πίσω από τις σχισμές, δίνοντάς τους με αυτό τον τρόπο μνημειακή διάσταση. Σύμφωνα με τον καλλιτέχνη, συνθήματα τέτοιου είδους, που μπορεί να καταγγέλλουν δημόσια την κοινωνική αδικία, να εκφράζουν συγκεκριμένες πολιτικές και ιδεολογίες ή προτάσεις επαναδιεκδίκησης του δημόσιου χώρου, εγείρουν ερωτήματα σχετικά με την ελευθερία του λόγου και τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να παρεμβαίνουμε στον δημόσιο χώρο. Σε αυτό αναφέρεται και το ερώτημα που έδωσε τον τίτλο του έργου Κομμάτια Γκράφιτι: Σε ποιον ανήκει ο δρόμος, εννοώντας δηλαδή αν ο δρόμος ανήκει σε εκείνον που τον σημαδεύει ή σε εκείνον που αντιδρά σε τέτοιου τύπου επεμβάσεις.
Ανίνα Βαλκανά, κείμενο από τον οδηγό της μόνιμης έκθεσης ENTER EMΣΤ : Συλλογή & Ιστορία, Ένας σύντομος οδηγός, 2020

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην Σελίδα Όροι χρήσης- Πολιτική ΑπορρήτουΑποδοχή