Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Ολομοναχη

Ναν Γκολντιν (Nan Goldin)

Ολομόναχη

1995-1996

Το έργο εκτίθεται στη μόνιμη έκθεση

Φωτογραφία

Προβολή διαφανειών

Εγκατάσταση με 83 διαφάνειες 35mm και CD με soundtrack διάρκειας 5΄ 33΄΄
Αγορά 2001
Aρ. Εισ. 92/01

Η σχέση ανάμεσα στη ζωή και στο έργο ενός καλλιτέχνη είναι πολλές φορές, αλλά όχι πάντα, σημαντική. Στην περίπτωση της Ναν Γκόλντιν η ζωή της είναι το έργο της. Πολύ πριν από την εποχή των «selfies», η Γκόλντιν γύρισε την κάμερα προς το μέρος της με σκοπό να έχει τον έλεγχο της προσωπικής της αφήγησης και να διατηρήσει την ανάμνηση του εαυτού της αλλά και αναμνήσεις από στιγμές και ανθρώπους της ζωής της. Έχοντας παλέψει για χρόνια με την εξάρτηση από ουσίες και την κατάθλιψη, το 1988 η Ναν Γκόλντιν εισάγεται σε κέντρο αποτοξίνωσης. Προς το τέλος της θεραπείας, όπου και της επιτρέπουν να έχει τη φωτογραφική της μηχανή, βγάζει μια σειρά φωτογραφίες του εαυτού της, με σκοπό να καταγράψει τις αλλαγές που επιφέρει η αποχή από τα ναρκωτικά στην εξωτερική της εμφάνιση. Στο αυτοβιογραφικό All by Myself (1995–1996) παρουσιάζονται οι φωτογραφίες αυτές μαζί με παλαιότερες δικές της —είτε μόνη είτε με φίλους, συγγενείς και εραστές— επενδυμένες μουσικά με το «All by Myself» της Eartha Kitt. Ο συνδυασμός της ωμής έντασης και της αισθησιακής αμεσότητας των φωτογραφιών της, που κατά τη συνήθη πρακτική της ενστερνίζονται την αισθητική του φωτογραφικού στιγμιότυπου, με την τελείως άλλου ύφους μουσική υπόκρουση, καταφέρνει να αποδώσει την ένταση ανάμεσα στο προσωπικό και τη δημόσια απεικόνισή του και να δημιουργήσει ένα έργο βαθιά συναισθηματικό και συγκινητικό.
Άννα Μυκονιάτη, κείμενο από τον κατάλογο της μόνιμης έκθεσης ENTER ΕΜΣΤ: Συλλογή & Ιστορία, Ένας σύντομος οδηγός, 2020

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην Σελίδα Όροι χρήσης- Πολιτική ΑπορρήτουΑποδοχή