Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Χωρις τιτλο #09p/g

Χαρις Επαμεινωνδα

Χωρίς τίτλο #09p/g

2012

Το έργο εκτίθεται στη μόνιμη έκθεση

Εγκατάσταση

Γλυπτική εγκατάσταση

Παλιό μπρούντζινο αγαλματίδιο της φυλής Ντογκόν, μεταλλική κατασκευή, ξύλινη βάση
Αγορά στο πλαίσιο του προγράμματος «NEON FUND FOR EMST», 2013
Αρ. Εισ. 864/13

Η Χάρις Επαμεινώνδα χρησιμοποιεί διαφορετικά μέσα όπως κολάζ, φιλμ, εγκαταστάσεις και γλυπτά. Στο έργο της ενσωματώνει συχνά αντικείμενα που έχει βρει από διαφορετικούς πολιτισμούς και εποχές (όπως σελίδες βιβλίων, υφάσματα, αγαλματίδια, κ.ά.) και επικαλείται έναν απόμακρο χρόνο και χώρο. Η καλλιτέχνιδα αναδιοργανώνει τα αντικείμενα σε γλυπτικές και αρχιτεκτονικές εγκαταστάσεις και μελετάει το πώς μεταβάλλονται οι έννοιες των αντικειμένων αυτών όταν τοποθετούνται σε νέα περιβάλλοντα. Στο έργο Χωρίς τίτλο #09p/g (2012), η Επαμεινώνδα τοποθετεί πάνω σε ένα βάθρο ένα αγαλματίδιο που αναπαριστά μια ανδρική φιγούρα, το οποίο προέρχεται από τη φυλή Ντογκόν της Δυτικής Αφρικής. Το αγαλματίδιο μοιάζει με σουβενίρ από κάποια χώρα-αποικία, το οποίο θα μπορούσε να έχει συλλέξει ένας μελετητής. Υιοθετώντας μια μινιμαλιστική προσέγγιση —η οποία μιμείται τη μουσειακή σύμβαση— οι εγκαταστάσεις της Επαμεινώνδα συχνά δημιουργούν μια σύγχυση στον θεατή, καθώς η προέλευση των αντικειμένων που χρησιμοποιεί παραμένει συχνά άγνωστη. Το έργο της χρησιμοποιεί την αφαίρεση και την ανασύνθεση για να δημιουργήσει νέες αφηγήσεις και αναγνώσεις, καταργώντας τη χρονική απόσταση μεταξύ του παρόντος και της ιστορίας.
Δάφνη Βιτάλη, κείμενο από τον οδηγό της μόνιμης έκθεσης ENTER EMΣΤ : Συλλογή & Ιστορία, Ένας σύντομος οδηγός, 2020

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην Σελίδα Όροι χρήσης- Πολιτική ΑπορρήτουΑποδοχή