Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Χωρις τιτλο

Γιωργος Ξενος

Χωρίς τίτλο

1998

Το έργο εκτίθεται στη μόνιμη έκθεση

Ζωγραφική

Επιτοίχια Εγκατάσταση

Ακρυλικό σε χαρτί
140 x 300 εκ.
Δωρεά του καλλιτέχνη, 2014
Αρ. Eισ. 922/14

Από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, ο Γιώργος Ξένος επικεντρώνεται με το έργο του στη ζωγραφική σκέψη και εμπειρία, τόσο από την πλευρά του δημιουργού όσο και από την πλευρά του βιώματος του θεατή. Στο ώριμο έργο του απομακρύνεται από την αξιοποίηση της ζωγραφικής του δεξιοτεχνίας προς χάριν μιας γρήγορης και χειρονομιακής σχεδίασης σκέψεων με ζωγραφικά μέσα και πρόθεση. Οι εικόνες αποτυπώνονται με ελάχιστα στοιχεία σε καμβά ή χαρτί, με μελάνι, κάρβουνο ή ακρυλικό, και συχνά επαναλαμβάνονται σε διαδοχικές ή συνδεδεμένες επιφάνειες δημιουργώντας μεγάλης κλίμακας ζωγραφικές συνθέσεις. Το απεικονιζόμενο αντικείμενο, μέσα από την απλοποιημένη και επαναλαμβανόμενη απόδοσή του, γίνεται αντιληπτό ως σύμβολο ή γράφημα. Μέσα από την πρακτική της επανάληψης της συμβολοποιημένης πλέον εικόνας, ο Γιώργος Ξένος περνάει από την εγγραφή της μονάδας στην απεικόνιση του συνόλου, συνθέτοντας με αυτό τον τρόπο τοπία από μεμονωμένα βουνά, δάση από μεμονωμένα δέντρα και λιβάδια από μεμονωμένα άνθη. Με αντίστοιχο τρόπο αντιμετωπίζει και τις εικόνες του πλήθους, ένα θεματικό μοτίβο που συχνά αποκαλεί «Φωνασκούντες». Στα πλήθη του, τα οποία αποτελούνται από την επανάληψη θλιμμένων και θυμωμένων προσώπων σε λευκό ή μαύρο φόντο συνυπάρχουν η ατομικότητα και η μάζα. Οι μορφές, όπως ο ίδιος έχει δηλώσει σε συνέντευξη, «έχουν το στόμα τους ανοικτό είτε από έκπληξη είτε από χαρά, είτε από τρόμο είτε επειδή διαμαρτύρονται».
Σταμάτης Σχιζάκης, κείμενο από τον οδηγό της μόνιμης έκθεσης ENTER EMΣΤ : Συλλογή & Ιστορία, Ένας σύντομος οδηγός, 2020

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην Σελίδα Όροι χρήσης- Πολιτική ΑπορρήτουΑποδοχή