Χωρίς τίτλο (από την σειρά T.A.M.A./ Temporary Autonomous Museum for All)
1998 - 2002
Το έργο εκτίθεται στη μόνιμη έκθεση
Φωτογραφία
Εκτύπωση Lambda
180 x 126 εκ.
Δωρεά Λεωνίδα Ιωάννου, 2018
Αρ. Εισ. 1213/18
Η εικαστική έρευνα της Μαρίας Παπαδημητρίου, όπως φανερώνεται στο καλλιτεχνικό της έργο, στρέφεται γύρω από κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα· η ίδια συχνά δημιουργεί έργα με συμμετοχικό χαρακτήρα που συνδέουν την τέχνη με την κοινωνική πραγματικότητα, εμπλέκοντας καλλιτέχνες, κοινότητες ανθρώπων και το ευρύ κοινό. Από το 1998, και για αρκετά χρόνια της καλλιτεχνικής της δραστηριότητας, δούλευε στο έργο Τ.Α.Μ.Α. (Temporary Autonomous Museum for All – Προσωρινό Αυτόνομο Μουσείο για Όλους), το οποίο εστιάζει στους τσιγγάνους, τους Ρομ και τους Βλαχορουμάνους που ζουν στα περίχωρα των Αθηνών, στην περιοχή Αβλίζα στο Μενίδι, μια περιοχή που χρησιμοποιείτο ως χώρος διαμονής για νομαδικούς πληθυσμούς. Πρόκειται για ένα ομαδικό έργο, όπου συμμετείχαν αρχιτέκτονες, κοινωνιολόγοι, ανθρωπολόγοι, κινηματογραφιστές, καλλιτέχνες και οι κάτοικοι της περιοχής. Το κύριο ενδιαφέρον της Παπαδημητρίου επικεντρώνεται στις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων, καθώς και στη διάδραση με την περιοχή και τους κατοίκους. Το έργο της Παπαδημητρίου δημιουργεί χώρους ανταλλαγής, συμμετοχής και συνεύρεσης και συνδέει την τέχνη με την κοινωνική πραγματικότητα. Οι τρεις φωτογραφίες από το έργο Τ.Α.Μ.Α. συλλαμβάνουν ορισμένες στιγμές από την καθημερινή ζωή της παραμελημένης αυτής περιοχής της δυτικής Αττικής.
Δάφνη Βιτάλη, κείμενο από τον οδηγό της μόνιμης έκθεσης ENTER EMΣΤ : Συλλογή & Ιστορία, Ένας σύντομος οδηγός, 2020