Χωρίς τίτλο
1980
Το έργο εκτίθεται στη μόνιμη έκθεση
Γλυπτική / Τρισδιάστατο αντικείμενο
Μικτή τεχνική
Ξύλο, μέταλλο, φωτογραφικό γαλάκτωμα
100 x 55 x 10 εκ.
Δωρεά της καλλιτέχνιδας, 2014
Αρ. Εισ. 977/14
Η Άσπα Στασινοπούλου αποτέλεσε εξέχουσα περίπτωση στη μεταπολεμική τέχνη της Ελλάδας με το πολύμορφο έργο της και την πολύπλευρη δραστηριότητά της εντός και εκτός των εκθεσιακών συμβάσεων, μέσα από συλλογικά καλλιτεχνικά σχήματα και με δράσεις στον δημόσιο χώρο. Στόχος της ήταν να εισάγει την τέχνη στην πολιτική σφαίρα και στη δημόσια και ιδιωτική καθημερινότητα του κοινού. Σταθερό στοιχείο στο έργο της είναι η ανθρώπινη μορφή που είτε αποτυπώνει φωτογραφικά η ίδια είτε ιδιοποιείται από έντυπα και έτοιμα αντίγραφα γλυπτών. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 μέχρι και τη δεκαετία του 1990, η καλλιτέχνιδα ενσωματώνει τις μορφές αυτές σε αντικείμενα και ζωγραφικές επιφάνειες χρησιμοποιώντας φωτογραφικό γαλάκτωμα, ένα υλικό που επιτρέπει τον χειρισμό οποιασδήποτε επιφάνειας σαν φωτοευαίσθητο χαρτί, χωρίς όμως να αλλοιώνει την υφή της. Όπως και στο έργο Χωρίς τίτλο (1980), το οποίο αποτελείται από τη φωτογραφία δυο παιδιών ενσωματωμένη στη σίτα ενός σιδερόφρακτου παραθύρου, η Άσπα Στασινοπούλου αξιοποιεί δομικά στοιχεία έτοιμων αντικειμένων ώστε, σε συνδυασμό με την εικόνα, να προκαλέσει συνειρμούς βίας και ερωτισμού, τρυφερότητας και αναταραχής, μοναξιάς και συλλογικότητας, υποταγής και εξέγερσης.
Σταμάτης Σχιζάκης, κείμενο από τον οδηγό της μόνιμης έκθεσης ENTER EMΣΤ : Συλλογή & Ιστορία, Ένας σύντομος οδηγός, 2020