Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Loathed in Language

Καρλα Μπλακ (Karla Black)

Loathed in Language

2008 - 2009

Εγκατάσταση

Σακούλες από πολυαιθυλένιο και μπογιά
42 × 74 × 253 εκ.
Μέρος της Δωρεάς της Συλλογής Δ.Δασκαλόπουλου

Η Karla Black (1972, Αλεξάντρια, Σκωτία) υιοθετεί απρόσμενα υλικά στην αντισυμβατική γλυπτική πρακτική της, όπως καλλυντικά, ζάχαρη και σελοφάν, για τη δημιουργία μνημειακών εγκαταστάσεων. Τα υλικά αυτά, κατεξοχήν συνδεδεμένα με τη θηλυκότητα και την οικιακή ζωή, αμφισβητούν τις επικρατούσες αντιλήψεις σχετικά με το ειδικό βάρος και τη διαχρονικότητα της τέχνης. Τα γλυπτά της, αν και εκ πρώτης όψεως δείχνουν εύθραυστα, έχουν μια επιβλητική παρουσία, προσκαλώντας τους θεατές να εξερευνήσουν την ένταση ανάμεσα στις ιδιότητες του ευάλωτου και του ισχυρού, ενθαρρύνοντας έναν στοχασμό πάνω στην παροδικότητα της ζωής. Τα μεγάλης κλίμακας έργα της διατηρούν μια οικεία αίσθηση, καθηλώνοντας τους θεατές σωματικά και συναισθηματικά. Ένα από τα κεντρικά θέματα της πρακτικής της Black είναι η διερεύνηση της θηλυκότητας και της οικιακής σφαίρας. Χρησιμοποιώντας υλικά παραδοσιακά συνδεδεμένα με τη γυναικεία εργασία, αμφισβητεί την ιεραρχία των καλλιτεχνικών μέσων, αναβιβάζοντας το καθημερινό σε ξεχωριστό. Κατ’ αυτόv τον τρόπο, εγκολπώνεται τον φεμινιστικό λόγο προσφέροντας μια μοναδική προοπτική της διασταύρωσης μεταξύ φύλου, εργασίας και καλλιτεχνικής έκφρασης.

Με μια πρώτη ματιά, τα γλυπτά της Black μοιάζουν λεπτεπίλεπτα, εφήμερα και εύθραυστα: σακούλες πολυαιθυλενίου και μπογιά στην περίπτωση του Loathed in Language (2008–2009) και πολυαιθυλένιο, σκόνη κιμωλίας και νήμα στο Nature Does the Easiest Thing (2011). Η απτική εξερεύνηση αυτών των υλικών αποπνέει οικειότητα και οι θεατές παρατηρούν τη λεπτή ένταση μεταξύ της ευθραυστότητας των υλικών και της επιβλητικής φυσικής παρουσίας των γλυπτών. Αυτή η αντιπαράθεση ενθαρρύνει έναν στοχασμό πάνω στη μεταβατική φύση της ύπαρξης και στην ιδέα της παροδικότητας και της εντροπίας. Η προσέγγιση της καλλιτέχνιδας στο χρώμα είναι εξίσου μαγευτική, ενσωματώνοντας παστέλ αποχρώσεις και απαλούς τόνους, που δημιουργούν μια ονειρική και σχεδόν αιθέρια ατμόσφαιρα εντός των εγκαταστάσεών της. Η τέχνη της Karla Black προτρέπει τους θεατές να αφεθούν στις αισθήσεις και τα συναισθήματά τους.

Η Karla Black γεννήθηκε στην Αλεξάντρια της Σκωτίας, ενώ ζει και εργάζεται στη Γλασκόβη. Έργα της βρίσκονται σε σημαντικές δημόσιες συλλογές όπως: Tate (Λονδίνο), Guggenheim Museum (Νέα Υόρκη), Hammer Museum (Λος Άντζελες), Σκοτσέζικη Εθνική Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης (Εδιμβούργο), KiCo Collection (Μόναχο). Ατομικές εκθέσεις της (ενδεικτικά): New Art Gallery Walsall, Αγγλία (2023), Modern Art Gallery, London (2022), Fruitmarket Gallery, Εδιμβούργο (2021), Des Moines Art Center, Αϊόβα, ΗΠΑ (2020), Schirn Kunsthalle, Φρανκφούρτη (2019), The Power Plant, Τορόντο (2018), Festival d’Automne, Παρίσι (2017), Museum Dhondt-Dhaenens, Ντερλ, Βέλγιο (2017), Σκοτσέζικη Εθνική Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης, Εδιμβούργο (2016), Ιρλανδικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Δουβλίνο (2016), Gemeentemuseum, Χάγη (2013), Dallas Museum of Art, Τέξας, ΗΠΑ (2012), Gallery of Modern Art, Γλασκόβη (2012). Επιλεγμένες ομαδικές εκθέσεις: In a Waiting Room, Fiorucci Art Trust, Λονδίνο (2019), MACBA Collection. Beneath the Surface, Museu d’Art Contemporani de Barcelona, Bαρκελώνη (2018), Whitechapel Gallery, Λονδίνο, Manifesta 10, Αγία Πετρούπολη (2014), Centre Pompidou, Παρίσι (2016). Η Black εκπροσώπησε τη Σκωτία στην 57η Μπιενάλε της Βενετίας (2017).

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην Σελίδα Όροι χρήσης- Πολιτική ΑπορρήτουΑποδοχή